Facebook annoncerede i midten af 2016, at de fremover ville vise deres brugere mange flere opslag fra familie og venner, og knap så mange opslag fra fx. virksomhedssider.
Årsagen til ændringen var, at Facebook hele tiden vil præsentere relevante opslag for os som brugere, og samtidigt tjene penge på annoncering fra virksomheder.
Som Facebook bruger har ændringen overordnet været en god ting, brugere synes at ændringen er en god ting, så betyder det også at der bliver endnu højere konkurrence for virksomheder i at få plads i news feed’et.
Godt råd til dig med en virksomhedsside på Facebook
Har du selv en virksomhedsside, og oplever du også at dine opslag ikke når ud til så mange som de plejer?
Først og fremmest skal du huske at dine opslag ikke når ud til alle din sides følgere helt automatisk!
Facebook belønner kun dit opslag med flere visninger, hvis det performer godt, altså hvis folk interagerer/reagerer på det.
Interaktion med et opslag kan fx være:
✔ Like (ell. anden reaktion)
✔ Deling
✔ Kommentar
✔ Klik på billede/album
✔ Klik på links
✔ Klik på “Se mere”
Sørg derfor for at udarbejde dit opslag, så brugerne får rig mulighed for at gøre noget af ovenstående.
Udover dette så er blikfang også super vigtigt.
Brugerne scroller hurtigt forbi opslag, som ikke lige fanger øjet og derfor er din først opgave at få dem til at stoppe op.
Brug billeder, links og ikoner i dine Facebook opslag
Opslag med billeder og links performer bedre end opslag kun med tekst. Dog er det også vigtigt at din tekst ikke er forvirrende eller keder læseren.
For at få dine opslag til at skille sig ud fra mængden, kan du også bruge ikoner fra fsymbols.com. Ikoner (og tekst-afsnit) kan gøre selv et langt opslag meget nemmere at komme igennem.
Læs mere om hvordan du bruger symboler i dine Facebook opslag
Annoncering på Facebook
Annoncering kan være en måde, hvor du sikrer at nå ud til så mange i din målgruppe som muligt.
Hold dig dog fra “boost” af opslag, og overvej i stedet at få professionel hjælp til din annoncering. Så får du mest for dine penge.