Når du har en virksomhedsside på Facebook som supplement til en professionel hjemmeside, er der et lille trick, som du simpelthen bør kende.
Du ved nok allerede at det kan være svært at nå ud til alle sidens følgere uden at skulle betale for det i form af annoncering eller “boost”. Facebooks algoritme styrer nemlig med hård hånd, hvor mange mennesker der skal have vist dit opslag.
Hvis dit opslag får folk til at interagere på en række af de første visninger, fx. likes, klik, delinger og kommentarer, så bliver du belønnet ved at opslaget vises til flere, fordi Facebook vurderer opslaget som relevant.
Derfor er det altafgørende, at dine opslag får opmærksomhed, hvis du skal nå ud til alle dine følgere uden at bruge penge på at “booste” hver gang. Men hvordan får man folk til at interagere med sit opslag?
Der findes ingen garantier, men et lille, gratis værktøj kan hjælpe dine opslag til bedre resultater!
Det handler om >>>BLIKFANG<<<
Flere undersøgelser viser, at opslag, hvor der bruges symboler/emoticons klarer sig væsentligt bedre, fordi de ikke drukner ligeså nemt i følgernes news feed. I moderne tid er symboler og emojis blevet mere normalt på de sociale medier, men effekten er stadig klar – du har større sandsynlighed for at fange folks opmærksomhed med symboler end med ren tekst.